Život jde dál. Musíme pokračovat v podnikání více než kdy jindy. Společnosti nás potřebují, musíme pokračovat v mezinárodním obchodu a znovu nastartovat ekonomiku. Indická obchodní komora v České republice oceňuje každou networkingovou událost, každé virtuální i osobní setkání v těchto těžkých dobách. Podnikání pokračuje. My pokračujeme.
Zatímco mnoho společností během pandemie koronavirů bolí, některé malé podniky zaznamenávají spoustu nových a vracejících se zákazníků. Náš tým se pravidelně schází a diskutuje o tom, jak můžeme pomoci českým společnostem v růstu a jak pomoci indickým společnostem lépe se uchytit v České republice.
Vzhledem k tomu, že se česká, ale i indická krajina v posledních několika měsících kvůli koronaviru radikálně změnila, většina příběhů, které lidé vidí, se týká podniků, které zavírají, přicházejí o příjmy a propouštějí pracovníky. Ukázalo se však, že některé malé a střední podniky jsou pro krizi COVID-19 jednoznačně vhodné a zaznamenaly prudký nárůst poptávky.
Vzhledem k tomu, že se všechny druhy podniků kreativně učí přizpůsobit se koronaviru, nemělo by být překvapením, že některé tradiční podniky zaznamenaly úspěch také v této nové krajině. Primárními příklady jsou podniky, které pomáhají lidem se společensky distancovat od ostatních, maloobchodníci, kteří lidem umožňují jíst a pít doma, a zdravotnické služby.
Neustále se setkáváme a diskutujeme mezi sebou, jak pomoci společnostem v České republice k úspěchu a jak je přivést do Indie. Naši indičtí partneři se také ptají, jak dnes přijít do České republiky, kde jsou obchodní příležitosti. To bylo také tématem diskuse s novým indickým velvyslancem v České republice, Jeho Excelencí, panem Hemantem Harishchandrou Kotalwarem, který nahradil předchozí indickou velvyslankyni, její excelenci, paní Narinder Chauhan, která odešla do důchodu a v loňském roce se vrátila zpět do Indie. Náš prezident Indické obchodní komory, pan Manish Sahijwani a viceprezident Peter Zmátlík, se tento týden setkali s velvyslancem a diskutovali o restartu firem.
Pan Petr Zmátlík, Vice Prezident Indické obchodní komory, Jeho Execelence, velvyslanec Hemant Harishchandra Kotalwar a Prezident Indické obchodní komory, pan Manish Sahijwani
Zde je seznam typů malých podniků, které během pandemie koronavirů zaznamenávají silnou poptávku.
Úklidové služby
S rozšířením obav z koronavirů po celé zemi by nemělo být překvapením, že profesionální úklidové služby, které dezinfikují kanceláře, restaurace a domácnosti, jsou velmi žádané. Ve vztahu k COVID-19 se jejich čisticí společnosti podstatně zvýšily po komerčních budovách a zdravotnických zařízeních.
Doručovací služby
Vzhledem k tomu, že mnoho spotřebitelů se bojí opustit své domovy nebo jim vláda státu doporučuje, aby se během krize s koronaviry uchýlili, zintenzivnily profesionální doručovací služby, aby bylo zajištěno dodání zboží do domácností a podniků. Zatímco největším příjemcem byly globální dodávky potravin a firemní maloobchodní dodávky, silnou poptávku zaznamenávají také místní doručovací služby ve městech jako Praha, Brno nebo Ostrava.
Obchod s potravinami
Vzhledem k tomu, že veřejnost praktikuje „sociální distancování“ a restaurace zavírají jídelny, více rodin se zásobuje zbožím a stravuje se doma. To vedlo velké i malé obchodníky s potravinami k nárůstu poptávky zákazníků.
Prodejny alkoholu a vína
S mnoha bary zavřenými po celé České republice kvůli COVID-19 místní prodejny alkoholu a vína dramaticky zvýšily tržby. Naši partneři v oboru vína nedokázali v posledních několika týdnech držet krok s poptávkou lidí, kteří si chtěli udělat zásoby doma.
Dodávka jídel
Mnoho špičkových značek pro přípravu a rozvoz jídel prudce stoupá, protože lidé tráví více času doma a méně v restauracích. S využitím tohoto trendu zaznamenává zvýšenou poptávku také několik malých podniků, které nabízejí přípravu a rozvoz jídla.
Společnosti s konzervami a malém zboží
Mnoho lidí, kteří se chtějí zásobit konzervovanými a skleněnými potravinami, vidí malé podniky, které vyrábějí toto zboží, více podnikání. Zaznamenali jsme spoustu nových prodejů věcí, jako je čerstvá rajčatová omáčka.
Tvůrci a prodejci her
Díky novému koronaviru, který nutí mnoho lidí zůstat doma, místo aby chodili ven, jsou oblíbené malé podniky, které vytvářejí deskové hry a hlavolamy, protože pomáhají bavit rodiny. Zejména včasná kooperativní desková hra Pandemic. Malí tvůrci videoher, kteří pracují na kreativních titulech pro děti, navíc zaznamenávají nárůst poptávky u mnoha dětí, které nemohou chodit do školy. Naši obchodní partneři a tvůrci softwaru / vývojáři aplikací jsou zaneprázdněni, jako kdyby nedošlo k pandemii.
Společnosti zabývající se fitness vybavením
Se všemi tělocvičnami uzavřenými po celé zemi se Češi obrátili na domácí tělocvičny, aby jim pomohly zůstat fit během krize s koronaviry. Zatímco nákupy rohoží na jógu jsou pravděpodobně nákupem číslo jedna pro mnoho lidí, kteří cvičí doma, jiné fitness produkty zaznamenávají úspěch.
Společnosti pro terénní úpravy a péči o loděnice
Jelikož více lidí než kdy jindy uvízlo doma kvůli obavám z koronaviru, majitelé domů mají mnohem více času na péči o své trávníky a zahrady. Společnosti zabývající se terénními úpravami a všeobecnou péčí o loděnice jako takové vidí neobvykle dobrý obchod.
Pekařské společnosti
Pandemie koronaviru přiměla více lidí trávit čas doma vařením a pečením a připravováním nejrůznějších nových receptů. Součástí tohoto nového trendu je zejména pečení chleba, které pomáhá Čechům zmírnit stres a využít jejich kreativity. Společnosti, které umožňují pečení chleba, naopak prudce vzrostly jejich poptávka, včetně výrobců mouky a droždí. Během největší krize v loňském roce nebylo možné kvasinky vůbec najít.
Výrobci masek
I když na začátku roku 2020 nebylo po masce přesně tak vysoké poptávky, o několik měsíců později se stalo populární volbou pro nové podnikatele. Češi po celé zemi chtějí získat vysoce kvalitní (a v některých případech kreativní) masky, které chrání sebe i své okolí.
Zdravotní e-shopy
V době COVID-19 mnoho lidí nechce opustit své domovy, pokud to není absolutně nutné, a zejména nechtějí chodit do lékáren, kde by mohli být vystaveni novému koronaviru. E-shopy se zdravím, které umožňují pacientům nakupovat prostřednictvím počítačů nebo telefonů, se tak staly populárnějšími, což se odhaduje na 50%.
Doučování podniků
Vzhledem k tomu, že všechny školy v celé zemi přecházejí od osobního učení k online pro některé nebo všechny výuka, někteří rodiče se obávají, že jejich děti během přechodu zaostanou. Jedním ze způsobů, jak se rodiče snaží udržet vzdělávání svých dětí na správné cestě, je najímání soukromých lektorů. Tyto podniky, někdy s více lektory nebo někdy živnostníky, zaznamenávají větší poptávku.
Prodejci nábytku
Vzhledem k tomu, že více lidí tráví čas doma zdánlivě než kdy jindy díky COVD-19, se zvýšil prodej nábytku, aby lidem pomohl zpříjemnit obývací pokoje, terasy a domácí kanceláře. "Pokud budou doma, může také vypadat dobře."
Mluvte s jedním z našich ředitelů
Diskutujte o potřebách a požadavcích vaší společnosti s jedním z našich ředitelů nebo poradců nebo prostřednictvím e-mailu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Jsme tu, abychom vám pomohli růst. Spojujeme Českou republiku s Indií a Indii s Českou republikou.